29.10.2017, 14:15

Ako najlepšie spaľovať tuky? Návod, podľa ktorého môžete účinne chudnúť

Ak chcete pomocou behu účinne chudnúť, treba väčšinu tréningov odbehať v záťažovej zóne vhodnej pre spaľovanie tukov.

Ako najlepšie spaľovať tuky? Návod, podľa ktorého môžete účinne chudnúť

- Srdcová frekvencia by pri takom behu mala byť v rozmedzí 56 – 75 percent maximálnej pulzovej frekvencie.

- Aj preto musí väčšina začiatočníkov začať rýchlou chôdzou, po čase striedať chôdzu s pomalým behom a až potom prejsť k súvislému behu.

- Tréning by mal byť pravidelný a dostatočne častý, minimálne 3-krát v týždni.

- Po čase si srdce a telo na takúto záťaž zvykne. Potom je jedno, či chcete chudnúť alebo zlepšiť kondíciu – v oboch prípadoch budete musieť tréningový plán zmeniť.

- Dlhšie behy v pomalom tempe môžete potom doplniť o zmeny rytmu a rýchlosti behu, napríklad zaradením úsekov vo vyššom tempe.

Technické minimum nielen pre ťažšie váhy:

Väčšina bežcov sa naučí správnu techniku behu takmer bezbolestne. Väčšinou stačí pár rád od trénera alebo bežeckého kamaráta. Pre človeka s nadváhou je však nevyhnutné, aby si správnu techniku osvojil čo najskôr, inak mu hrozí, že bude musieť s behom predčasne skončiť.

- Myslieť na primerané pruženie v členkoch a kolenách je ľahké, kontrola pohľadom iného človeka je však nutná. Prílišné pruženie totiž prináša ďalšie problémy.

- Držanie tela pri behu má svoje pravidlá. Priama os tela by mala byť v ľahkom náklone dopredu. Ťažisko tela musí byť aj u bežca s nadváhou v hrudníku, takže je vlastne pred telom.

- Pri správnom behu sa snažíme na svoje ťažisko premietnuté na terén šliapnuť, ale nemalo by sa nám to podariť.

- Podľa jednej z pomôcok máme pri správnom držaní tela mať pocit, že by sme v smere pohybu mohli skĺznuť po kolenách. To však samozrejme neurobíme.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.