08.09.2017, 08:00

Cvičenie s vlastným telom je hitom. Viete s ním však správne narábať?

Na dovolenku si nemusíte pribaľovať žiadne pomôcky, činky, medicinbaly ani expandéry a aj tak môžete plnohodnotne posilňovať. Stačí, keď vhodne využijete váhu svojho vlastného tela.

Cvičenie s vlastným telom je hitom. Viete s ním však správne narábať?

Viete, koľko vážite? Pravdepodobne si vlastnú hmotnosť doma pravidelne kontrolujete, ale niečo iné je hodnota, ktorá sa vám ukáže na osobnej váhe, a niečo iného je skutočná hmotnosť. A to si môžete vyskúšať priamo v praxi, keď budete chcieť posilňovať a práve nebudete mať po ruke žiadne činky, medicinbaly, gumové expandéry ani rôzne posilňovacie stroje. V takom prípade môže pri posilňovaní pomôcť vaše vlastné telo.

Nemusíte hľadať výhovorky, prečo necvičiť, ani nemusíte nikam jazdiť – domáce cvičenie zaberie minimum času a môže byť aj príjemnejšie. Niektoré cvičenia s vlastným telom sa môžu spočiatku zdať náročné, ale pri častejšom opakovaní zistíte, že to tak nie je. Ľahko sa potom pustíte aj do náročnejších cvikov a vyššieho počtu opakovaní.

Aby ste si neublížili, musíte dbať o správnu techniku cvičenia a správne držanie tela. Každý cvik vyberajte podľa toho, ktorú svalovú skupinu chcete posilňovať, a cviky neustále obmieňajte. Cvičenie by malo byť pestré a zároveň by ste mali rovnomerne zaťažovať viac svalových skupín.

Cvičenie s vlastným telom zaraďujte spočiatku v menšej intenzite, ale snažte sa trénovať čo najčastejšie. Počty opakovaní si zvoľte samostatne podľa svojich vlastných pocitov, pretože každý má inú hmotnosť, a preto pri posilňovaní pracuje s odlišnou záťažou. Až pri cvičení s vlastným telom poznáte, ako vadí každý kilogram hmotnosti, ktorú musíte so sebou pri behu premiestňovať.

Posilňovanie lýtkových svalov

Postavte sa vzpriamene na vyvýšený schod na prednú časť chodidiel, zadná časť chodidiel je vo vzduchu. Postupne prechádzajte do stoja na špičkách a následne sa vracajte do pôvodnej polohy. Cvik môžete vykonávať najskôr na obidvoch nohách, potom postupne nohy striedajte.

Posilňovanie zadnej strany paží

Položte sa na ľavý bok s mierne pokrčenými kolenami, pravou rukou sa oprite pred telom o podložku a ľavú ruku položte na opačné rameno. Prepínaním pravej ruky zdvihnite trup nad podložku a následne sa pomaly spúšťajte dolu. Striedajte ruky.

Posilňovanie prsných svalov

Urobte vzpor ležmo, ruky sú od seba viac ako je šírka ramien, trup i nohy sú napnuté a spevnené. Pomaly spúšťajte trup a ramená smerom k jednej ruke a následne po zdvihu k druhej ruke.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.