01.07.2017, 00:00

Je pitie minerálnej vody po behaní vhodné? Takto sa udržíte v dobrej kondícii

Je pitie minerálnej vody po behaní vhodné? Takto sa udržíte v dobrej kondícii
Zdroj: flickr.com

Aktívne životné tempo si vyžaduje stopercentné fungovanie nášho organizmu.

Aby sme svoj fyzický, aj psychický potenciál mohli naplno využiť, potrebujeme sa udržiavať v dobrej kondícii.

Minerálne vody predstavujú ideálny prostriedok doplnenia minerálov po fyzickej aktivite.

Pravidelné dopĺňanie tekutín, ale i minerálov je základom, na ktorý nesmieme zabúdať. Aký je však skutočný vzťah medzi športom a minerálnou vodou? Je pitie minerálnej vody po športe vhodné?

Minerálna voda ako súčasť pitného režimu
Súčasťou zdravého životného štýlu je bezpochýb dostatočný pitný režim. Voda je nevyhnutná pre správne fungovanie chemických a fyzikálnych pochodov v našom tele.

Aktívny človek stratí prirodzeným vylučovaním denne približne 1,5 až 3 litre tekutín.

S vodou odchádzajú z organizmu dôležité minerálne látky, ktoré je potrebné neustále dopĺňať. Ideálnym spôsobom sú v tomto prípade podľa údajov z Budišu minerálne vody, ktoré obsahujú najmä minerály: sodík, draslík, horčík a vápnik.

​Minerálne vody sú vhodným doplnkom výživy a ich podiel v rámci pitného režimu je dôležitý. V niektorých situáciách, ako napríklad pri športe alebo fyzickej námahe sú ideálnym zdrojom na krytie nedostatku vody a minerálnych látok.

Nemali by však byť jediným zdrojom tekutín pre človeka. V lete, u ľudí pracujúcich v horúcom prostredí a u športovcov sú vyššie straty minerálov a denný príjem minerálnych vôd môže byť vyšší.

Význam minerálnej vody pre športovcov

Pitie minerálnej vody prispieva k detoxikácii organizmu a ich dopĺňanie výdatne posilňujeme imunitný systém. Pre športovcov a aktívnych ľudí má aj ďalšie významy: napomáha napríklad kvalitnejšej regenerácii a redukuje bolesť väzov a svalov po tréningu.

Vyvážený pitný režim je teda nesmierne dôležitý. Nedostatok minerálov môže totiž športový výkon zhoršiť a zároveň spomaliť dobu regenerácie tela po fyzickej aktivite. Nie je však možné minerálnou vodou suplovať príjem pramenitej vody.

Minerálna voda nahrádza nedostatok minerálov v tele a vhodne dopĺňa ich dennú potrebu. Je preto ideálnou súčasťou pitného režimu. Priaznivo pôsobí na tráviaci trakt, dýchací systém a činnosť obličiek.

Vhodne dopĺňa dennú potrebu vápnika, čím pôsobí preventívne proti vzniku osteoporózy. Doprajte si preto okrem pramenitej vody i minerálnu vodu.

Vedeli ste že...

  • Aktívny človek stratí prirodzeným vylučovaním denne približne 1,5 až 3 litre tekutín.
  • Ideálnym spôsobom sú v tomto prípade minerálne vody, ktoré obsahujú minerály: sodík, draslík, horčík a vápnik.
  • Vlete, u ľudí pracujúcich v horúcom prostredí a u športovcov sú vyššie straty minerálov a denný príjem minerálnych vôd môže byť vyšší.
  • Nedostatok minerálov môže totiž športový výkon zhoršiť a zároveň spomaliť dobu regenerácie tela po fyzickej aktivite.
  • Minerálna voda nahrádza nedostatok minerálov v tele a vhodne dopĺňa ich dennú potrebu. Je preto ideálnou súčasťou pitného režimu.

 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.