16.03.2018, 13:00

Sedem chýb, ktorým by ste sa pri behaní mali vyhnúť

Behanie je na prvý pohľad veľmi jednoduchý a nenáročný šport.

Nárazový tréning je obľúbená metóda u bežcov, ktorí bývajú často chorí alebo trpia nedostatkom času. Týždeň beháte, ako to len ide, a potom nasleduje niekoľko dní až týždňov pokoja. Taký tréning je ale veľmi neefektívny a navyše hrozí výrazne vyššie riziko zranenia, ako keď trénujete pravidelne.

Pravidelnosť je pritom základom úspechu a tréning bez výraznejších zdržaní vás posunie oveľa viac než nárazová, ale o to intenzívnejšia tréningová nálož.
Zdroj: rungo.idnes

Behať predsa vie každý a ani výbava nepredstavuje závažnejšiu komplikáciu. Tak prečo končí toľko bežcov kvôli zraneniu? Dosť možno si nedali pozor na niektorý z nasledujúcich siedmich bodov.

Rozbehnúť sa a bežať zvládne kde kto. Navyše je to prirodzený pohyb, takže by nemala prísť vážnejšia komplikácie. Realita je ale opačná.

Akonáhle začnete behať častejšie a rýchlejšie, skôr či neskôr začne vaše telo protestovať.

Pritom stačí dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel, ktorými si nielen zaistíte lepší pocit z behu, ale výrazne znížite aj riziko prípadného zranenia.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.