20.05.2018, 00:00

Ako na to, aby ste mali na behanie správnu motiváciu

Nie každý, kto behá, má ambície pretekať alebo porážať ostatných na segmentoch na aplikácii Strava. Vo väčšine prípadov sú ale bežci súťaživé stvorenia. Motiváciu nájdu v tej správnej partii, reálne aj virtuálne.

Ako na to, aby ste mali na behanie správnu motiváciu
Zdroj: rungo.idnes.cz

Motivovať sa k výkonu, ak na vás v cieli nečaká žiadna odmena, nie je len tak. Ako na to? Zaujímavý nástroj predstavujú už spomínané segmenty na športovej sociálnej sieti Strava.com, ktoré vám môžu z každého tréningu vytvoriť rely plné meraných "eresiek" a voľnejších úsekov medzi nimi.

Ak patríte medzi súťaživých bežcov, potom vás tento návykový systém virtuálneho pretekania iste nenechá pokojnými.

Sledujte ľudí, ktorí vás svojím príbehom nakopnú

Pre bežcov, ktorých však necháva akékoľvek pretekanie úplne pokojných, existuje aj iná cesta. Internet je dnes plný zaujímavých osobností a príbehov, ktoré vo väčšine prípadov fungujú ako dokonalá motivácia.

Stačí preletieť Instagram a Facebook, nájdete tam množstvo ľudí, ktorí môžu motivovať svojimi špičkovými výkonmi, alebo príbehy obyčajných ľudí, ktorí pracujú, starajú sa o deti, a napriek tomu zvládajú pravidelne trénovať.

Obklopte sa ľuďmi, ktorí vás podporia

Kľúčom k úspechu sú aj ľudia, ktorými sa obklopujete, pretože tí dokážu vytiahnuť váš výkon na nečakanú úroveň. Nemusia to nutne byť vaši blízki, aj keď tí na vás budú mať najväčší vplyv. Ak rodinu a najbližších priateľov nezaujíma, za koľko zabehnete desiatku a či zvládnete maratón, potom je potrebné poobzerať sa niekde inde.

V bežeckej partii nájdete podobne „postihnutých bláznov", ktorí si pozorne vypočujú všetko o vašom tréningu i pretekárskych plánoch. A v okamihu, keď sa o svoje predstavy ohľadom cieľového času podelíte s ďalšími ľuďmi, ktorí behom žijú, si v polovici pretekov poriadne rozmyslíte, či zvoľniť, pretože vás bolia nohy, alebo radšej zaťať zuby a vydržať v plánovanom tempe až do cieľa.

Veľmi podobným spôsobom bude fungovať aj virtuálna alternatíva. Nemusíte nutne dochádzať niekoľkokrát týždenne na skupinové tréningy, aby ste boli súčasťou komunity. Stačí sa na Facebooku pridať do niekoľkých skupín a hneď budete uprostred všetkého diania. S "virtuálnymi" kamarátmi sa potom môžete stretávať na pretekoch a občasných spoločných akciách.

Dajte si ale pozor na to, že komunita môže fungovať aj kontraproduktívne. Ak sa obklopíte ľuďmi, ktorí vás budú podceňovať a odrádzať od tréningu a pretekov, bude to mať na vašu výkonnosť veľmi pravdepodobne negatívny dopad.