StoryEditor

Na Kysuciach otvárajú nový tunel

29.10.2004, 00:00
"Vychádzame z medzivládnej dohody, podľa ktorej slovenská strana buduje túto diaľnicu. Poliaci by mali dokončiť napojenie hraničného priechodu Zwardoň na vnútroštátnu diaľničnú sieť. V každom prípade úsek diaľnice na našej strane spojí Kysuce s Považím a Bratislavou,"

Pri Čadci dnes otvárajú 605 metrov dlhý tunel Horelica, ktorý je súčasťou cestného obchvatu mesta. Začali ho budovať v roku 2000, investičné náklady boli 1,37 miliardy korún a generálnym dodávateľom stavby bola firma Váhostav -Tunely a špeciálne zakladania. "Z architektonického hľadiska sme pri výstavbe uplatnili viaceré estetizujúce prvky pri návrhu konštrukcií tak, aby sa dielo harmonicky začlenilo do okolia. Technologické vybavenie tunela spĺňa najnovšie poznatky z hľadiska jeho bezpečnej prevádzky," zdôraznil technicko-obchodný riaditeľ firmy Stanislav Sibert. Tunel je aj súčasťou výstavby diaľnice polovičného profilu zo Žiliny k slovensko-poľskému hraničnému priechodu Skalité - Zwardoň. "Vychádzame z medzivládnej dohody, podľa ktorej slovenská strana buduje túto diaľnicu. Poliaci by mali dokončiť napojenie hraničného priechodu Zwardoň na vnútroštátnu diaľničnú sieť. V každom prípade úsek diaľnice na našej strane spojí Kysuce s Považím a Bratislavou," dodal hovorca ministerstva dopravy Tomáš Šarluška. Podľa informácií zo Žilinského samosprávneho kraja však Poliaci zatiaľ neprikladajú veľký význam tomuto diaľničnému spojeniu. Na Kysuciach sa má do roku 2008 dokončiť aj tunel vo Svrčinovci pri Čadci. Do tohto roku má byť hotový ďalší tunel na trase Mengusovce - Jánovce pri Poprade. Najdlhším tunelom na Slovensku bude Višňové - Dubná skala, ktorý má byť hotový do roku 2010. Bude dlhý 7,5 kilometra, náklady na výstavbu sa odhadujú na 13 miliárd korún a podstatne skráti cestovanie medzi Žilinou a Martinom. Úniková štôľňa má byť hotová do konca tohto roku a tunel buduje žilinský závod Doprastavu. V súčasnosti staviame na Slovensku aj jedenapolkilometrový tunel Sitina v Bratislave, ktorý odľahčí dopravu predovšetkým na Patrónke a prispeje k čiastočnému diaľničnému obchvatu mesta.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 21:10