Na tokijskej železničnej stanici sa zišla celá suita dvora cisára Meidžího. Stanica voňala novotou, koľajnice sa leskli novotou, nakoniec celý dvor bol nový -- pred štyrmi rokmi posledný šógun bol porazený v bitke pri Fušimi a vlády sa chopil cisár Meidží a jeho reformátori z dvora.
Skôr než nasadol do prvého japonského vlaku, cisár podpísal dekréty o pozemkovej reforme. Symbolom novoveku sa vtedy stala práve tá nablýskaná železnica, ktorá začala prevádzku 12. septembra 1872. Preto tu stál cisársky dvor v celej paráde. Teda aspoň jeho mužská časť v typických hnedých a čiernych hodvábnych kimonách.
Prišiel vlak s krátkymi vagónmi a množstvom dverí, do každého kupé sa vtedy vstupovalo zvlášť. Japonskí predstavitelia sa podľa zvyku mierne uklonili a predtým, než vystúpili na sch...
Zostáva vám 85% na dočítanie.