StoryEditor

Čo všetko si môžete pripoistiť?

13.06.2003, 00:00

Každá poisťovňa ponúka základný balík služieb. Najdôležitejšou časťou je, samozrejme, poistenie liečebných nákladov. Bez neho nemožno uzavrieť cestovné poistenie. Poisťovacie spoločnosti však ponúkajú aj krytie iných rizík, a to pomocou pripoistenia. Snažia sa tým poskytovať čo najširšie služby a zároveň sa odlíšiť od svojej konkurencie. Medzi najčastejšie pripoistenia patrí aj úrazové, poistenie batožiny a zodpovednosti za škodu. Nie sú to však všetky nástrahy, ktoré číhajú na cestovateľa. Ak chcete byť krytí aj voči menej častým rizikám, treba pouvažovať aj nad ďalším pripoistením.
Človek sa teší na dovolenku a ešte v zime si ju zaplatí. Vidina chvíľ strávených pri mori dáva silu prežiť studené dni. Ale môže sa stať všeličo. Zájazd treba zrušiť a cestovné kancelárie majú niekedy tvrdé sankcie za storno zájazdu. Preto poisťovne ponúkajú krytie aj takéhoto rizika.
Vtipne sa zvykne poznamenať, že globalizácia znamená raňajky v Prahe, obed v Bombaji, večeru v Sydney a batožinu v New Yorku. Iste, nikto nie je neomylný, dokonca ani letecké spoločnosti. Zadržanie batožiny alebo omeškanie letu sa stávajú relatívne často. Z tohto dôvodu sa pre menej trpezlivých klientov poisťovne rozhodli ponúkať aj krytie škôd vyplývajúcich z tohto rizika.
Iný kraj, iný mrav, hovorí slovenské príslovie. Turista ani nevie, ako sa môže "zapliesť" s miestnymi bezpečnostnými orgánmi. Väzenie v tropickom pásme nie je práve najpríjemnejším miestom na oddych. Preto existuje okrem poistenia zodpovednosti za škodu aj pripoistenie právnej pomoci a kaucie.
Veľkým nebezpečenstvom na cestách sú zlodeji. Najmä v turistických destináciách sa niektorí orientujú najmä na cestovateľov. Preto v rámci poistenia batožiny môže prísť vhod pripoistenie platobnej karty, elektroniky, alebo krytie škody vyplývajúcej zo straty dokumentov.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
20. apríl 2024 14:55