StoryEditor

Začína sa druhá kampaň, tentoraz k referendu

Len pár dní po začiatku prezidentskej kampane dnes oficiálne štartuje kampaň k referendu za vypísanie predčasných volieb. Referendum sa uskutoční v sobotu 3. apríla. Ako prvý začal Smer. Podľa zaplatenej tlačovej správy z 19. marca "predseda strany Smer Robert Fico dnes začal intenzívnu referendovú kampaň". Sankcia za porušenie zákona mu nehrozí, zákon so žiadnou totiž nepočíta. Cez víkend odporučili svojim priaznivcom účasť na referende aj komunisti. V rámci predreferendovej kampane zorganizujú zhromaždenia vo všetkých väčších mestách. Pripravujú aj letáky na podporu účasti v referende. Za predreferendovú kampaň chcú minúť 400- až 600-tisíc korún. Naopak, vládna Aliancia nového občana svojich sympatizantov vyzvala, aby referendum o predčasných voľbách ignorovali. Podobné výzvy adresovali verejnosti aj ďalšie koaličné strany. Kampaň aj priebeh referenda bude monitorovať združenie Odborárske oko, ktoré založila Konfederácia odborových zväzov SR. Odborári sú zároveň iniciátormi v poradí už šiesteho plebiscitu v histórii Slovenska. Doteraz bolo úspešné jediné, a to referendum o vstupe SR do Európskej únie.

Voľby a referendum vo verejnoprávnych médiách:
Verejnoprávny rozhlas a televízia vyčlenia na obe kampane po 10 hodín vysielacieho času. Každý z 12 prezidentských kandidátov má v televízii nárok na 50 minút vysielacieho času. Namiesto klasických okrúhlych stolov sa kandidáti prezentujú cez záznam rozhovoru s moderátorom. Kandidát si vyberá šesť z desiatich otázok, ktoré mu navrhne televízia. V rozhlase sa prezidentskí kandidáti stretnú pri okrúhlych stoloch.
Predreferendovú kampaň zaradila STV na druhý kanál. Vysielací čas rozdelila politickým stranám zastúpeným v parlamente. Kampaň bude prezentovaná formou spotov. Slovenský rozhlas odvysiela päť okrúhlych stolov. Čas rozdelí medzi sedem strán, ktoré majú na základe volieb zastúpenie v parlamente. Podľa informácií HN sa KDH možno vzdá svojho vysielacieho času. "Zrejme to budeme riešiť na pondelkovom predsedníctve," povedal nám podpredseda KDH Pavol Minárik.

Kandidáti vyšli za voličmi
Eduard Kukan - prezidentskú kampaň začal už pred mesiacom prostredníctvom billboardov.
Vladimír Mečiar - stretáva sa so sympatizantmi na celom Slovensku, preto často chýba v parlamente. Popri cestách sa v týchto dňoch objavili jeho billboardy.
Rudolf Schuster - stavil na osobné stretávanie sa s občanmi. V poslednom čase zintenzívnil pracovné výjazdy do regiónov. V kampani neplánuje použiť billboardy.
Ivan Gašparovič - podporu a dôveru mu prostredníctvom billboardov vyjadruje viacero významných osobností, plánuje osobné kontakty s občanmi. V rámci kampane chce vyzývať na účasť v referende.
František Mikloško - už pred voľbami sa objavili jeho billboardy, KDH predpokladá, že vydá dve čísla volebných novín a niekoľko ďalších printových materiálov.
Martin Bútora - jeho kampaň sa tiež začala pred oficiálnym termínom, a to prostredníctvom billboardov. Včera sa konalo v Bratislave tzv. Vítanie jari s Martinom Bútorom, stretnúť so sympatizantmi sa chce aj v iných mestách.

Referendová kampaň
- začína sa 12 dní a končí sa 48 hodín pred konaním referenda
- 48 hodín pred konaním referenda plynie moratórium
- výsledky prieskumov verejnej mienky, týkajúcich sa otázok predložených v referende, sa môžu uverejniť najneskôr 3 dni pred konaním referenda

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
08. máj 2024 17:49