StoryEditor

Slovenskí poistenci sú konzervatívni

29.03.2004, 00:00
Kapitálové životné poistenie je preferovanou investíciou slovenských poistencov. Štatistiky najväčších slovenských poisťovní potvrdili, že slovenskí poistenci sú konzervatívni.
Kapitálové životné poistenie je preferovanou investíciou slovenských poistencov. Podľa údajov, ktoré HN poskytli dve najväčšie slovenské poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa a Kooperativa, kapitálové životné poistenie pre prípad smrti alebo dožitia sa na celom koláči produktov životného poistenia podieľa v Allianz-SP 57,5 percenta, v prípade Kooperativy až 69 percentami. Zároveň sa potvrdilo pravidlo, že čím je poisťovňa väčšia a čím širšou sieťou vlastných pobočiek operuje, tým je nižší podiel nového predpisu životného poistenia uzatvoreného prostredníctvom bankového predaja.

Do rizika menej ako 10 %
Štatistiky najväčších slovenských poisťovní potvrdili, že slovenskí poistenci sú konzervatívni. Do investičného životného poistenia, kde sa výška výplaty odvodzuje od zhodnocovania poistného prostredníctvom rizikovejších nástrojov (napríklad aj investíciami do akcií), v Allianz-SP vložilo svoje prostriedky len päť percent klientov, v Kooperative sedem percent. Na druhej strane, väčšina z nich nakupuje poistný produkt na základe odporúčania tzv. investičných, respektíve poistných poradcov. Allianz-SP prostredníctvom vlastnej siete pobočiek, agentov a reprezentantov oslovila až 84 percent klientov. Kooperativa vďaka agentom (živnostníkom) a brokerom poistila 55 percent klientov životného poistenia, cez vlastnú sieť pobočiek uzatvorila 44 percent zmlúv. Konzervatívnosť teda nie je len na strane klientov, ale výrazne aj na strane ich poistných poradcov. Miniprieskum zároveň ukázal, že väčšina poistencov preferuje poistné produkty ako formu finančného zaistenia pre svojich potomkov. Dôchodkové životné poistenie si z palety poistných produktov Kooperativy vybrali len dve percentá klientov, kým životné poistenie pre deti (štipendijné, venové) si vybralo až 19 percent poistencov. V Allianz-SP venové životné poistenie a poistenie detí zvolilo 17 percent klientov, na starobu si v dôchodkovom životnom poistení odkladá 11 percent poistencov.

Bankový predaj
Poisťovňa Generali, ktorá je podľa predbežných výsledkov Slovenskej asociácie poisťovní s 2,65-percentným trhovým podielom siedmym najväčším poisťovacím domom v SR, k dnešnému dňu ako jediná sama od seba zverejnila percentuálny objem predaja prostredníctvom bankovo-poistných produktov - v minulom roku až 25 % z obchodnej produkcie Generali. Podľa predstavenstva poisťovne chcú, aby predaj cez banku v budúcnosti tvoril 30 až 40 % z predpisu poistného. Podľa Lucie Bombošovej, hovorkyne Allianz-SP, sú prekvapení výškou podielu bankového predaja, ktorý prezentovala Generali. Ako povedala, "bankový predaj nikde vo svete zázraky nerobí". Allianz-SP vlani cez takzvanú životnú sieť (predajná sieť špeciálne na životné poistenie a bankopoistenie) uzatvorila zmluvy len so 6 percentami klientov, Kooperativa oslovila cez banku dokonca iba jedno percento nových klientov.

  Kooperativa Allianz-SP
Kapitálové životné poistenie (smrť, dožitie) 69% 57,50%
Investičné životné poistenie 7% 5%
Dôchodkové 2% 11%
Životné poistenie pre deti ( štipendijné, venové) 19% 17%
Zdroj: Allianz-SP, Kooperativa
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/burzove-noviny, menuAlias = burzove-noviny, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. apríl 2024 14:33