StoryEditor

Výstavba diaľnice pod Tatrami

17.03.2002, 23:00

"Predpokladané náklady na výstavbu diaľnice pod Tatrami v úseku Mengusovce -- Jánovce (dlhý 26 km) sa pohybujú tesne pod 10 miliardami korún," uviedol pre HN minister dopravy pôšt a telekomunikácií Jozef Macejko počas jeho výjazdu v Kežmarskom okrese. V súčasnosti je už v predrealizačnej fáze. Diaľničný úsek bol zaradený do programu pomoci Európskej únie (EÚ) v rámci projektu ISPA. "Z neho by sme na túto stavbu mali dostať 40 % finančných prostriedkov. Úsek od Matejoviec po Jánovce sa nebude stavať v plnom, ale v tzv. polovičnom profile. Tým sa na tejto komunikácii zabezpečí dostatočná kapacita na obdobie 10 -- 15 rokov. To nám umožnilo dosiahnuť návratnosť vložených financií. Dôvodom, prečo sme takto uvažovali, je aj to, že dopravné prúdy, ktoré budú od Matejoviec smerovať ďalej na východ Slovenska, obmedzí tunel pod Braniskom, ktorý je tiež v polovičnom profile," spresnil minister. Ďalej uviedol, že v tomto roku by malo byť schválené financovanie projektu z ISPA a je reálny predpoklad, že v budúcom roku sa začne s výstavbou tohto úseku. Ak sa tak stane, stavba by mala byť ukončená v priebehu štyroch rokov. S predstaviteľmi Kežmarského okresu rokoval minister o hraničných priechodoch s Poľskou republikou. Slovensko-poľské hranice budú mať 4 priechody bez obmedzenia, vrátane kamiónovej dopravy. Ide o Skalité -- Zwardoň, ďalej Trstená -- Chyžné, Mníšek -- Piwniczna a Vyšný Komárnik -- Barwinek. Všetky ostatné budú slúžiť buď pre osobnú dopravu, alebo pre osobnú i nákladnú do 7,5 tony. Na východnom Slovensku sa v rámci cezhraničnej spolupráce budujú aj ďalšie hraničné prechody ako napríklad Čirč -- Leluchow.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 08:50