StoryEditor

Slovnaft sa tlačí na český trh

11.12.2001, 23:00

"Schválili sme stratégiu rozvoja našich čerpacích staníc v Česku, ktorá má dva ciele," povedal pre HN Vratko Kaššovic, člen predstavenstva a viceprezident pre stratégiu a. s. Slovnaft: "Už sa nebudeme sústreďovať iba na Moravu ako doteraz, ale na celý český trh vrátane stredných a západných Čiech. Druhým cieľom je najneskôr do desiatich rokov získať v ČR 15-percentný podiel na trhu s pohonnými látkami a zaradiť sa do trojice ich najväčších predajcov. Aby sme takýto podiel dosiahli, potrebujeme zvýšiť počet našich čerpacích staníc zo súčasných 44 zhruba na 180. Cieľ je dlhodobejší preto, že v súčasnosti je český trh nasýtený a obsadený. Je tu však veľké množstvo malých individuálnych majiteľov a prevádzkovateľov malých čerpacích staníc alebo malých sietí -- ktoré, ako to ukazujú trendy v západnej Európe -- nebudú skôr či neskôr konkurencieschopné a budú na predaj. Stratégia Slovnaftu pre ČR počíta, že bude na to treba do 10 mld. Kč." Podľa nedávneho vyjadrenia Rastislava Růžičku, konateľa spoločnosti Slovnaft Moravia, ktorá zastrešuje aktivity Slovnaftu v Česku, mieni slovenská rafinéria svoju sieť rozširovať okrem nákupu doterajších staníc a sietí aj postavením nových staníc. Možnosť pre nové predajné miesta vidí v priemyselných zónach, rastúcich nákupných centrách či obchvatoch.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 15:16