Čo vám môže, ale aj nemusí pomôcť pri zhadzovaní kíl

Snaha o zhodenie kíl a dosiahnutie krajšej postavy je téma, ktorá trápi veľké množstvo ľudí. Nie každému sa totiž podarí zhodiť dostatočný počet kilogramov, ktoré si zaumieni a častokrát sa dostaví aj neželaný jojo efekt. Ten má koniec koncov za následok zníženú motiváciu pokračovať a vy sa tak opäť ocitnete na začiatku. Dnes vám preto predstavíme vec, vďaka ktorej sa dokážete nadbytočných kilogramov zbaviť raz a navždy.

Čo vám môže, ale aj nemusí pomôcť pri zhadzovaní kíl
Zdroj: Shutterstock

V súčasnosti sa môžete či už v posilňovniach, alebo na internete stretnúť s veľkým množstvom názorov a rád, ktoré vám zaručujú, že dokážete schudnúť desiatky kilogramov behom niekoľkých mesiacov.

Z týchto rád je však veľmi dôležité si vyberať tie správne, keďže nie všetky dokonale fungujú a niektoré môžu byť pre vaše telo dokonca zdraviu škodlivé a to aj napriek tomu, že sa vám niekoľko kilogramov schudnúť podarí.

Čo nefunguje pri chudnutí?

Ešte predtým, ako vám odhalíme to jednoduché tajomstvo, pomocou ktorého dokážete zhodiť niekoľko kilogramov a raz a navždy skoncovať s vašou nadváhou, vám predstavíme techniky, ktoré pri chudnutí nefungujú.

Detoxy

Jedným z najpopulárnejších typov diet sú takzvané detoxy, alebo aj detoxikačné kúry, pomocou ktorých by ste mali dokázať očistiť svoje telo od škodlivých látok a koniec koncov aj schudnúť.

Tento typ diéty sa stal populárnym najmä vďaka rôznym amerických celebritám, ktoré si vraj niekoľkými detoxikačnými kúrami prešli a dokázali zhodiť potrebné kilogramy.

Podstatou detoxu je zbaviť tela škodlivých látok a nešpecifikovaných toxínov. Ide však skutočne o tak zázračnú metódu?

Čo na to vedci?

Skutočnosť je taká, že podobné detoxikačné kúry neboli nijako vedecky podložené a množstvo lekárov tvrdí, že detoxy neprinášajú so sebou dlhodobé výhody, ak s nimi neprichádza aj zmena stravovacích návykov.

Navyše telo je schopné sa samo dokonale detoxikovať vďaka obličkám a pečeni, a preto ďalšie špeciálne detoxy nie sú potrebné.

Glykemický index

Pri glykemickom indexe je v prvom rade dôležité upozorniť na to, že tento samotný index nesúvisí s chudnutím, ale takzvanou inzulínovou odozvou.

Glykemický index je nástroj, pomocou ktorého sa meria, ako konkrétne potraviny zvyšujú hladinu cukru v krvi.

Množstvo ľudí však tento index používa pri chudnutí prejdením na nízko glykemickú stravu, ktorá však v sebe ponúka výhody, ale aj nevýhody.

Tou najväčšou nevýhodou glykemického indexu je zrejme fakt, že tento index neposkytuje ľuďom úplný obraz o ich stravovaní.

Je totiž mimoriadne dôležité okrem glykemického indexu sledovať aj obsah tuku, bielkovín, cukru a vlákniny v strave.

Glykemický index bol pôvodne navrhnutý pre diabetikov, ktorí si musia strážiť hladinu inzulínu v krvi. Pre inak zdravých ľudí, však diéta postavená na základe glykemického indexu nemá výraznejší význam.

Core tréning

Najčastejšou partiou tela, ktorú by ľudia vďaka cvičeniu a chudnutiu radi upravili je ich obvod pása.

Jedným z mýtov o chudnutí, s ktorými sa na internete môžete stretnúť je ten, že práve core tréning vám pomôže zbaviť sa nadbytočného brušného tuku.

To je, samozrejme, nezmysel, keďže lokálne chudnutie len na jednej časti ľudského tela skrátka nefunguje.

Core tréning má za úlohu spevniť vaše svalstvo v trupe a umožniť lepšiu stabilitu pri pohybe.

Potraviny na chudnutie

Ďalším mýtom spojeným s chudnutím, s ktorým sa na internete alebo v bežnom živote môžete stretnúť, sú takzvané potraviny na chudnutie.

Tie sa prezentujú na základe toho, že obsahujú v sebe kvalitné suroviny a celkovo tak dodávajú telu zdravé kalórie.

Reálne však platí, že aj keby ste do seba dávali iba tie najlepšie super potraviny na svete, no preženiete to s ich kalorickým príjom, tak v konečnom dôsledku aj tak priberiete.

Čo funguje a ako efektívne schudnúť?

Odpoveď na túto otázku je jednoduchá a nebojte sa, nejde o žiadnu drastickú diétu.

V skutočnosti jedinou funkčnou metódou chudnutia je takzvaný kalorifcký deficit sprevádzaný zmenou stravovacích návykov.

Kalorický deficit môžete dosiahnuť nejakou aktivitou. Medzi tie populárnejšie patrí beh, kde už po hodine behania si dokážete spáliť pomerne dosť kalórií. Skombinovať ho môžete aj s nejakou formou prerušovanej hladovky, s ktorou veľmi ľahko obmedzíte príjem kalórií z jedla bez hladovania.

Ako sme však písali vyššie, s deficitom ide ruka v ruke aj zmena stravovacích návykov a obmedzenie vysokokalorického jedla, ktoré sa častokrát nazýva aj “junk food”.

Základom je disciplína

Veríme, že teraz už vidíte, že žiadne zázračné techniky na chudnutie jednoducho neexistujú a vy si to budete musieť jednoducho odmakať.

Skvelým pomocníkom k tomu sa vám stane kalorický deficit, ktorý si zabezpečíte potrebnou aktivitou. No a pri nej prichádza na rad sebadisciplína a schopnosť rozkázať si, že pôjdete behať, alebo cvičiť aj v dni, kedy sa vám nebude chcieť.

Ak to dokážete, plus si zmeníte stravovacie návyky a obmedzíte nezdravé jedlo, kilogramy na váhe pôjdu dole jedna radosť.

Držíme vám palce.

(PR článok)