27.08.2019, 15:00

Chcete začať s triatlonom? Robte týchto 5 vecí, radí svetová šampiónka

ako vôbec začať s touto kráľovskou disciplínou?

Radka Kahlefeldt Vodičková
Zdroj: Instagram

Ako sa vrátiť po pôrode k športu ako je triatlon? Alebo ako vôbec začať s touto kráľovskou disciplínou? Spýtali sme sa českej triatlonistky Radky Kahlefeldt Vodičkovej, ktorá patrí medzi svetovú triatlonovú špičku. Tento rok stála na pódiu ako víťazka prestížnych pretekov už päťkrát, naposledy na podujatí Challenge Prague.

Ešte predtým sa však predstavila aj na The Championship Challenge v slovenskom Šamoríne, kde obsadila, v kategórii žien, druhé miesto. Na pretekoch, na ktorých štartovali atléti z viac ako 60 krajín, s časom 4:05:37 sa oproti výsledku z minulého roka zlepšila o jedno miesto a viac ako 5 minút.

Keďže minulý rok som skončila tretia, snívala som o tom, že aj tento rok sa dostanem na pódium - tieto preteky pre mňa veľa znamenajú,” prezradila nám atlétka českého pôvodu, aktuálne žijúca v Austrálii.

Ako sama hovorí, každý pretek je nová lekcia, ponaučenie do ďalšieho. V Šamoríne si vyskúšala aj plávanie v Dunaji. “Som zvyknutá plávať aj v divokých vodách, dôležité je ísť záber za záberom a správne dýchať.”

Z vody vyšla po 26 minútach a 44 sekundách na druhom mieste. “Keď som potom zosadla z bicykla po 90 kilometroch a zistila som, že som na 4. mieste, povedala som si, že štvrtá zostať nechcem.”

Práve v disciplíne beh, ktorá je jej najobľúbenejšou, sa jej pár kilometrov pred cieľom nakoniec podarilo prebojovať na druhé miesto. Predstihla ju len nezastaviteľná šampiónka Lucy Charles. V cieli areálu x-bionic sphere neďaleko Bratislavy ju už čakal manžel, austrálsky atlét Brad Kahlefeldt s dcérkou Ruby, ktorá sa narodila minulý rok.

Aké sú teda jej tréningové rady a ako sa sama vracala späť k športovaniu?

1. Treba počúvať svoje telo, to je základné pravidlo
“Platí to vtedy, keď so športovaním začínate, ale napríklad aj po odmlke, ako v mojom prípade, po pôrode. Športovala som ešte pár dní pred pôrodom, zvoľnovala som postupne, takže som bola v dobrej kondícii, a postupne sa k tréningom po narodení dcérky aj vracala. Najprv som začala prechádzkami, keď som bola schopná sadnúť na bicykel, dala som pol hodinu na trenažéri, o dva týždne už som mohla plávať a beh som pridala až nakoniec, keďže s tým sa musí po pôrode počkať.” Na prvé preteky na Filipínach išla 11 týždňov po pôrode a vyhrala.

2. Hýbte sa pravidelne
“Treba sa jednotlivým disciplínam venovať pravidelne, obmieňať ich a neprehánať to, aby ste hneď na úvod neboli úplne znechutení. Dôležité sú postupné kroky, deň po dni - každý krok je krok k zlepšeniu.”

3. Dôležitý je odpočinok
“Počas náročných tréningov som potrebovala spánok, aby som dobre zregenerovala. Teraz s malým dieťaťom ho mám samozrejme menej, ale zvládam to. A tiež si doprajte masáž.”

4. Jedlo
“Keď sa ma ľudia pýtajú, čo by som im odporučila jesť, tak nedávam žiadne zaručené tipy alebo diéty. Radím sa heslom “všetko s mierou, pretože pestrá strava je najlepšia.” Ale pred pretekmi jem menej zeleniny a celozrnných výrobkov, aby ma neprehnalo, skôr uprednostňujem kura, ryžu a podobné ľahké jedlá.”

5. Robte to s radosťou
“A samozrejme, športom sa musíte aj baviť. Aj my na trati - sme súperky, ale pred a po pretekoch sme kamarátky, v cieli “vykecávame”, bavíme sa. Okrem toho mi robí radosť aj cestovanie a spoznávanie nových ľudí a miest. To je môj hlavný dôvod, prečo robím triatlon. Nikdy to nie je nudné, môžete si rozvrhnúť a striedať jednotlivé disciplíny tak, že každý deň budete mať iný.”