17.08.2018, 08:00

Vyhýbajte sa bežeckým zraneniam

Zranenia patria neodmysliteľne ku športu. Do istej miery sa im však dá aktívne predchádzať, minimalizovať riziko ich výskytu a rovnako aj neutralizovať dopady, ak vás už nejaké to zranenie postihne. Tu je zopár užitočných tipov od britskej bežeckej ikony Juliana Goatera, bývalého profesionálneho bežca a súčasného významného popularizátora behu vo Veľkej Británii.

Ošetrujte si aj menšie zranenia, nedúfajte, že odídu samé
Zdroj: rungo.cz

  • Behanie vyžaduje predovšetkým súvislý tréning. Keď ste zdraví, postarajte sa, aby ste sa zraneniam aktívne vyhýbali, minimalizovali riziko a zároveň si priebežne liečte všetky menšie bolesti.
  • Behajte technicky správne: vzpriamení, uvoľnení a vyrovnaní. A behajte na mäkkom povrchu, kedykoľvek je to len možné.
  • Pozorne si vyberajte oblečenie. Udržiavajte svaly a kĺby v teple pred tréningom, počas neho i po ňom.

  • Vždy sa pred tréningom zahrejte a po tréningu vyklušte. Svaly si preťahujte pred tréningom i po ňom.
  • V prípade pochybností radšej zabehnite menej ako ste mali v tréningovom pláne. Ak sa necítite v pohode, radšej tréning vynechajte alebo ho ukončite hoci aj v polovici.
  • Nemyslite si, že rýchlejšie behanie spôsobuje viac zranení. Obmieňajte pri tréningu svoju rýchlosť. Nebehajte stále len v joggingovom tempe, občas si dajte aj rýchlostný tréning.
  • Dávajte si pozor, čo robíte, keď nebeháte. Každodenné aktivity, ktoré vyvíjajú tlak na jednu časť tela, môžu spôsobiť nerovnováhu a nerovnováha je pôvodom väčšiny zranení.
  • Ošetrujte si aj menšie zranenia, nedúfajte, že odídu samé

  • Keď nemôžete kvôli zraneniu behať, stále buďte aktívni. Plávajte, jazdite na bicykli, dajte si prechádzku, navštívte posilňovňu, skrátka robte čokoľvek, aby ste precvičili srdce a pľúca. Udržiavajte si kondíciu pre moment, kedy opäť budete môcť začať behať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.