12.05.2019, 14:47

Výhody večerného cvičenia. Výskum prišiel s novými zisteniami

Výhody večerného cvičenia. Výskum prišiel s novými zisteniami

Ale zatiaľ čo ranné tréningy môžu byť vhodné len pre istú skupinu ľudí, ostatní sa možno nedokážu donútiť vyjsť z postele v skorých ranných hodinách svieži a zabezpečiť si výlet do posilňovne ešte pred prácou. Pre nich sa môže javiť večer ideálnejším časom na trochu potu. Napriek tomu, že vo všeobecnosti prevláda názor, že večerný šport môže človeka zanechať s pocitom prílišného nabudenia, ktorý bude rušiť odpočinok, nezdá sa, že večerný tréning by v praxi narúšal spánok.

Výhody večerného cvičenia

Nový austrálsky výskum prišiel so zisteniami, že večerné cvičenie nenarúša spánok. Participanti, ktorí cvičili medzi 19:00 hod. a 20:00 hod., v noci spali rovnaké množstvo hodín ako v prípade, keď cvičili ráno alebo poobede. Zaujímavé je, že večerné cvičenie vyústilo do redukcie hormónu ghrelín, ktorý je spojený s apetítom. Nielenže vám teda večerné cvičenie nenaruší spánkový cyklus, ale môže vo vás oslabiť chuť prejesť sa počas večere. Počas rána si radšej môžete bez stresu prečítať noviny, pripraviť si chutné raňajky alebo sa zamerať na športové stávky. Ako na to?

  1. Zamerajte sa na vnútornú motiváciu

Pre tých, ktorí nenávidia ranné tréningy, je tu jedna ďalšia výzva - držať sa tréningového plánu, v rámci ktorého budete musieť ísť cvičiť aj po náročnom dni v práci. Premýšľajte, prečo je pre vás dôležité ísť si zacvičiť - možno chcete fyzicky stíhať za svojimi deťmi alebo žiť dosť dlho na to, aby ste zažili svoje vnúčatá. Poznať dôvod, prečo je cvičenie dôležité, ľuďom pomáha prekonávať samých seba. 

  1. Záväzok 

Nesmiete sa vždy spoliehať len na svoju silu vôle, pretože tá počas dňa klesá. Dajte si preto záväzok - napríklad bezpodmienečne ísť cvičiť v pondelok, v stredu a v piatok o 17:00 bez ohľadu na okolnosti. Pokiaľ si to naplánujete a budete tréningy vnímať ako niečo nariadené, nebudete mať pocit, že ísť do fitka je vlastne vašou voľbou a budete mať dojem, že je to niečo, čo jednoducho spraviť musíte. 

  1. Bez výhovoriek

Ďalším trikom je spojiť si tréning s ďalšími udalosťami. Napríklad: po práci navštevujem jazykový kurz s tým, že tam mám hodinu a pol prestávku. Musím preto ísť cvičiť rovno z práce, pretože ak by sa mi podarilo prísť ešte domov, určite by bol zapnutý televízor, boli by tam moje deti a už by sa mi nechcelo odísť. Preto je dobré spojiť si odchod z práce s príchodom do fitness centra, čo je kritickým komponentom vytvárania návyku.