05.10.2017, 00:01

Zlaté pravidlá behu. Toto sú rady, ktoré vám pomôžu udržať sa vo forme

Postupne z nich vznikli tréningové metódy a potvrdili ich aj vedecké výskumy.

Začnite každý beh desiatimi minútami chôdze alebo pomalého klusu. To isté spravte aj po tréningu. Zahriatie pripraví telo na záťaž, rozprúdi krv. Možno ešte dôležitejší je záverečný výklus. Ak totiž z plného behu hneď zastavíte, môžete si privodiť kŕče, žalúdočné ťažkosti, závrat či dokonca omdletie.
Výnimka: V horúcich dňoch postačí na zahriatie aj menej ako 10 minút.
Zdroj: Flickr

O behaní sa toho popíše veľa, hoci mnoho vecí s ním súvisiacich je veľmi individuálnych.

Magazín Runner's World zostavil súbor pravidiel, ktoré vychádzajú zo skúseností bežcov a odborníkov.

Postupne z nich vznikli tréningové metódy a potvrdili ich aj vedecké výskumy.

Ako to už pri pravidlách býva, vždy existujú aj výnimky, hovoríme o nich tiež.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.