03.12.2017, 19:00

Behom k lepšiemu sexu

Ak ste často krát riešili dilemu, či noc, prípadne ráno pred najbližšími pretekmi na 10 kilometrov sex áno alebo nie, teraz už bude všetko jasné. Celý článok nájdete v novom RUNGO 06/2017, ktoré je už v predaji.

Behom k lepšiemu sexu

Dlhé roky boli športovci všetkých odvetví svojimi trénermi nabádaní, aby pred dôležitými súťažami zabudli na milostné hry. Fakt, že by sex pred pretekmi negatívne ovplyvňoval výkonnosť, však v skutočnosti nebol nikdy spoľahlivo preukázaný a stále viac odborníkov sa dokonca prikláňa k názoru, že môže byť naopak prospešný.

Len na tretie poschodie

Viacero východných filozofii, napríklad taoizmus, tvrdí, že orgazmus z človeka odsáva životnú energiu. Obzvlášť to vraj platí pre orgazmus mužský, ktorý je spojený s ejakuláciou. Z pohľadu západnej medicíny však sex rozhodne nepredstavuje niečo, čo by malo človeka v dobrej kondícii nejako zvlášť vyčerpať. Pri priemernom pohlavnom styku totiž len málokedy spálime viac než 50 kcal, čo približne zodpovedá výstupu na tretie poschodie (pre obézneho kardiaka možno veľká záťaž, pre športovca však niečo celkom zanedbateľné).

Žiaden dôvod na abstinenciu

Štúdia publikovaná v roku 1995 v odbornom časopise The Journal of Sports Medicine and Physical navyše preukázala, že pohlavný styk 12 hodín pred vrcholným športovým výkonom nemá žiaden vplyv na hlavné ukazovatele vytrvalosti, t.j. na VO2max, tepovú frekvenciu ani na systolický objem (množstvo krvi vypudené jedným srdcovým sťahom), a dokonca môže zlepšiť využitie kyslíka srdcovou svalovinou. Informatívny prieskum, v rámci ktorého vedci spovedali vyše 2 000 účastníkov londýnskeho Flora maratónu, ukázal, že by milostné hry mohli mať na výkonnosť priaznivý vplyv. Pretekári, ktorí si noc pred pretekmi dopriali sex, totiž podľa neho dosiahli v priemere lepšie výsledky než ich abstinujúci kolegovia so zodpovedajúcou výkonnosťou a momentálnou pripravenosťou.

Sex pomôže psychike

Rad odporcov sexu pred výkonom namieta, že milovanie pretekára zbytočne rozptýli, naruší jeho sústredenie pred výkonom a znemožní mu poriadne sa vyspať. Lenže opak môže byť pravdou. Posledné hodiny pred štartom je samozrejme sústredenie nutné. Ak si ale večer pred ním neustále premietame všetky možné scenáre pretekov a premýšľame, či sme na niečo nezabudli, často to naopak vedie k „predštartovej horúčke“, t.j. zvýšenej nervozite, ktorá môže spôsobovať rozličné ťažkosti fyzického charakteru (hnačku, žalúdočnú nevoľnosť) i ťažkosti so zaspávaním. Je teda opodstatnené čokoľvek, čo nás rozptýli a privedie na iné myšlienky, a práve sex je veľmi vhodnou voľbou. Ide totiž o potešujúcu aktivitu s výrazným uvoľňujúcim a relaxačným účinkom, ktorá navyše väčšine ľudí pomáha lepšie zaspať a prehĺbiť ich spánok.

Celý článok nájdete v novom RUNGO 06/2017, ktoré je už v predaji.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.