StoryEditor

Takmer 90 % Bratislavčanov športuje

26.08.2009, 09:00
Z prieskumu, ktorý urobila agentúra AKO vyplýva, že behu sa venuje viac ako desatina obyvateľov hlavného mesta.

Z prieskumu, ktorý urobila agentúra AKO vyplýva, že behu sa venuje viac ako desatina obyvateľov hlavného mesta.

Bratislava ponúka športuchtivým veľa možností a preto je paleta športov rôzna – až 27 športov od curlingu, cez petang, šerm, až po bojové umenia, či kalanetiku.

Najpreferovanejším športom však je bicyklovanie (35,6 %), druhým je turistika (29,1 %) a posilňovanie vo fitcentre alebo doma uprednostňuje 21,8 % Bratislavčanov. V tesnom závese je plávanie a beh si získal 13,5 % mladých Bratislavčanov (18-29 rokov).


Ktorým športom sa aktívne venujete pravidelne aspoň raz za týždeň? (možnosť viacerých odpovedí, preto súčet prevyšuje 100%)


% z respondentov

Aerobik

6,9%

Basketbal

2,2%

Behanie rekreačné

13,5%

Bicyklovanie

35,6%

Cvičenie v posilňovni, alebo doma

21,8%

Futbal

8,4%

Golf

1,3%

Hokej

2,8%

Korčulovanie

10,7%

Plávanie

19,5%

Squash

1,5%

Tenis

5,8%

Turistika

29,1%

Volejbal

1,8%

Iné spolu (výskyt jednotlivých
menší ako 1%)

7,0%

Žiadne

14,0%


Ak sa pozrieme konkrétne na beh, tak sa mu venujú viac muži, ako ženy a zväčša sú to manažéri, podnikatelia a tvoriví a odborní pracovníci. Pomerne často chodia behávať aj študenti a nesmieme zabudnúť ani na 5 % dôchodcov.

Sociodemografické zloženie tých, čo chodia behať?
(Stĺpcové percentá):

 

Behanie rekreačné

muž

56,6%

žena

43,4%

18 - 29

45,7%

30 - 49

35,3%

50 a viac

19,1%

manuálny pracovník

16,6%

výkonný odb. pracovník

21,4%

manažér, tvorivý odb. pracovník

36,6%

dôchodca

5,1%

študent

15,8%

ekonomicky neaktívny

4,5%



Po prihliadnutí na obľúbené značky, obľúbené sú hlavne Adidas (46 %) a Nike (40 %). Treťou je s 25,4 % Puma a s ďalším veľkým odskokom značka Reebok (14,9%).


A aké sú vaše obľúbené značky športového náradia, obuvi či oblečenia? (možnosť viacerých odpovedí, preto súčet prevyšuje 100%)

 

 

% z respondentov

Adidas

46,0%

Fila

7,4%

Hi-tec

2,2%

Husky

5,6%

Kappa

5,4%

Lotto

2,2%

Nike

40,3%

Nordica

1,8%

Puma

25,4%

Reebok

14,9%

Iné spolu (výskyt jednotlivo  pod 1%)

7,3%

Neviem

20,1%



Prieskum sa uskutočnil na prelome júna a júla 2009 prostredníctvom školených anketárov, technikou Omnibus.
Počet respondentov bol 501.
Výskumná vzorka bola reprezentatívna voči dospelým obyvateľom Bratislavy v kategóriách vek, pohlavie, vzdelanie, národnosť.

menuLevel = 2, menuRoute = rungo/aktuality, menuAlias = aktuality, menuRouteLevel0 = rungo, homepage = false
19. apríl 2024 15:31