StoryEditor

Dokončíme to. Hoci aj po rukách

01.02.2013, 16:15
Autor:
HNHN
Kristína a Slavo majú za sebou tri mesiace prípravy, prvé krízy, menšie zdravotné ťažkosti, ale na ich odhodlaní sa nič nemení. Deň, ku ktorému smeruje ich úsilie, sa nezadržateľne blíži. Už o pár týždňov vybehnú na svoj prvý maratón. Pozrite si ich tréningový plán na február.

„Blíži sa to... Nepreložíme to na neskôr?“ s úsmevom sa pýta Slavo Tužinský. Spolu s Kristínou Vlkovou uspeli v súťaži RUN-u a pripravujú sa na svoju prvú 42-kilometrovú porciu pod dohľadom skúseného bežca Marcela Matanina. Už na konci marca ich čaká ČSOB Bratislava Marathon.

Obaja okúsili, aký drsný vie byť tréning v zimnom období. V decembri absolvovali prvý súťažný test – po Zimnej desiatke, ktorá sa bežala v 5-stupňovom mraze, obaja ochoreli.

„Na viac ako týždeň som vypadla z tréningu. Keď som sa vrátila, cítila som každý jeden krok,“ opisuje Kristína. „Človek dlhšie pracuje na zlepšení kondície a za týždeň je to v keli. Na prvom tréningu po chorobe som mala pocit, akoby som v živote nemala obuté tenisky. To bolo najťažšie, znova sa rozbehnúť a dostať sa do tempa,“ dodáva.

Tréner Marcel Matanin si zatiaľ prístup aj napredovanie svojich zverencov pochvaľuje. „Kristína sa oproti začiatku zlepšila, zrýchlila, trošku zmenila techniku. Vidím ju častejšie, chodí dvakrát do týždňa do haly, aj na sobotňajšie tréningy vonku a pomáha jej to. Vidím u nej väčší pokrok,“ rozoberá Marcel.

Slavo si popri práci otvoril malú firmu a doma má 10-mesačného synčeka, takže na halový tréning sa dostane iba raz za týždeň. Inak sa pripravuje individuálne podľa tréningového plánu.

„Aj Slavo sa zlepšil, ale nie je to na sto percent to, čo sme si predstavovali. Zladiť rodinné a pracovné povinnosti je často náročné, ale ešte nám ostáva nejaký čas a myslím, že na konci marca to bude oukej,“ predpokladá Marcel.

S príchodom nového roka Kristína aj Slavo trochu zneisteli. „Dovtedy sme si hovorili, že maratón je až na budúci rok. Už to však neplatí, už je to tento rok. Blíži sa to, už sa tomu nevyhneme,“ smeje sa Kristína.

„Prispôsobujem všetok voľný čas behaniu. Aj doma hovorím – ostávajú len dva mesiace, už to so mnou vydržte. Snažím sa do bodky dodržiavať tréningový plán, lebo viem, že inak si počas tých 42 kilometrov budem nadávať – na tom tréningu si nebola, tamten beh si vynechala, a tu je výsledok, tak ti treba. Chcem sa pripraviť čo najlepšie, lebo odbehnúť to nebude jednoduché,“ naznačí.

Čo maratóncov čaká v záverečnej fáze prípravy? „Viac vytrvalosti, dlhé behy. Začneme trénovať tempovú vytrvalosť a špeciálne tempá na maratón. S blížiacimi sa pretekmi sa budeme snažiť dostať na tempo zhruba 5:00 – 5:20 minúty na kilometer a dokázať v ňom odbehnúť čo najviac,“ vysvetľuje Marcel.

Napriek náročnej príprave dvojica nestráca odhodlanie. „Teraz dokonca rastie. Už som viac v pohode, nemám nočné mory ako na začiatku roka. Myslím, že to dám,“ hovorí Kristína.

„Je to stres,“ priznáva Slavo. „Možno by to bolo iné, keby som si šiel ten maratón zabehnúť iba pre seba. Lenže takto o tom vie veľa ľudí. Nejaký pán ti pošle knihu, lebo ťa sleduje, máš reakcie na facebooku, Marcel je milý. Nemôžem povedať – vďaka, bolo to fajn, majte sa, ja to balím. To už nejde. S Kristínou sme si povedali, že to dokončíme, aj keby sme mali prísť do cieľa po rukách.“

Celý článok nájdete v aktuálnom čísle magazínu RUN.

 

Tréningový plán pre Kristínu a Slava na feBruár

1. február: rozklus, abeceda, intervaly 8x1 km, výklus

2.: dlhý beh 1:45, pulzová frekvencia do 130 pulzov za minútu

5.: rozklus, abeceda, intervaly (400 + 800 m)x5, výklus

6.: voľný klus 8 - 10 km, pulzová frekvencia 125 - 135

8.: rozklus, abeceda, intervaly 10 - 12x500 m, výklus

9.: rozklus, abeceda, intervaly 3x3 km, pauza 3 minúty, výklus

12.: rozklus, abeceda, intervaly (200+400+600 m)x6, výklus

15.: rozklus, abeceda, intervaly 6x1200 m, výklus

16.: voľný dlhý beh 2:00 hod., pulzová frekvencia do 150

19.: rozklus, abeceda, intervaly (400+500+600 m)x5, výklus

21.: výklus 8 km, pulzová frekvencia 135

22.: rozklus, abeceda, intervaly (200+300 m)x10, výklus

23.: Zimná desiatka, test na 20,6 km

26.: rozklus, abeceda, intervaly (600+800+1000+1200 m)x3, výklus

28.: výklus 12 km voľne, pulzová frekvencia do 130

menuLevel = 2, menuRoute = rungo/aktuality, menuAlias = aktuality, menuRouteLevel0 = rungo, homepage = false
06. jún 2023 01:03