Rýchle maratónske trate sa vyznačujú viacerými kvalitatívnymi parametrami . Okrem nízkeho počtu zmien smeru, či ostrých zákrut, je to samozrejme aj ich výškový profil. V Košiciach sa podarilo vytvoriť trať, ktorá z tohto pohľadu spĺňa i tie najnáročnejšie kritéria, čo sa napokon odráža na kvalite traťových rekordov i množstve osobných rekordov dosahovaných u hobby bežcov.
Pre porovnanie v Berlíne, kde bolo zabehnutých viacero svetových rekordov, vykazuje trať 21 zmien smeru ostrejších alebo rovnajúcich sa 90°. V Košiciach je počet takýchto zmien smeru v súčte oboch kôl , teda na trati celého maratónu , rovnako nízky.
Ak sa bližšie pozrieme na výškový profil trate zistíme, že prevýšenie medzi najnižšie a najvyššie ležiacim bodom dosahuje na mestskom okruhu v Košiciach iba 16,35 m ( 200,700 m.n.m -217,050 m. n.m ). Ďalší podstatný faktor, súčet všetkých stúpaní na trati maratónu v Košiciach dosahuje potom hodnotu 74 metrov. Pre porovnanie prevýšenie v Berlíne predstavuje 25,6 m ( súčet stúpaní iba 37 m ) a v Bostone 146,3 m (súčet stúpaní 241 m pri súčte klesaní 378 m ) .
Toľko hra čísel. Treba však povedať, že o výsledkoch i tak rozhodne v najväčšej miere kvalita štartového poľa. Pokiaľ sa bude dariť ju naďalej zvyšovať, kvalita košickej trate sa ešte viac zúročí.