StoryEditor

Potraviny pre pevné zdravie a skvelý výkon III.

26.11.2009, 23:00
Minulý týždeň sme si predstavili potraviny, ktoré by nemali chýbať v strave bežca a dnes vám priblížime ďalšie dve - pomaranče a čiernu fazuľu.

Minulý týždeň sme si predstavili potraviny, ktoré by nemali chýbať v strave bežca a dnes vám priblížime ďalšie dve - pomaranče a čiernu fazuľu.

Pridajte do košíka: Pomaranče


Pomaranče je možné kúpiť počas celého roka a preto nezabúdajte ani na ne. Ak si ich doprajete dostatok, predídete tým bolestiam svalov po ťažkom tréningu, či behu z kopca. Pomaranče totiž ponúkajú viac ako 100 % odporúčanej dennej dávky vitamínu C a je vedecky dokázané, že príjem vitamínu C v dostatočnom predstihu napríklad pred ťažkým pretekom, zmierňuje bolesti svalov.

Okrem iného sú pomaranče aj antioxidantom – obsahujú hesperidín (flavonoid, ktorý predchádza arteroskleróze a znižuje hladinu cholesterolu a krvného tlaku).

Využitie: Šaláty s pridaním citrusov, či použite pomarančovú šťavu do omáčok k mäsku.
Vyberajte si vždy tvrdé, ťažké pomaranče a neskladujte ich dlhšie ako 3 týždne v chladničke. Pomarančová kôra môže byť uložená na chladnom mieste približne týždeň.


Pridajte si do košíka: Čiernu fazuľu (konzervovanú)


Približne jedna šálka čiernej fazule obsahuje 30 percent odporúčanej dennej dávky bielkovín a takmer 60 percent odporúčanej dennej dávky vlákniny plus 60 percent o.d.d kyseliny listovej a vitamínu B, ktorú zohráva veľmi veľkú úlohu pre zdravé srdce a kardiovaskulárny systém.

Čierna fazuľa a ostatné strukoviny majú nízky glykemický index = sacharidy sa uvoľňujú postupne a telo tak získava energiu dlhšie = sme menej unavení. Všetky potraviny s nízkym glykemickým indexom pomáhajú regulovať hladinu cukru v krvi a môžu tak zvýšiť výkon práve preto, že sa uvoľňujú postupne.

Využitie: Rýchle a výdatné polievky – plechovku čiernej fazule vyklopte do kuracieho, či zeleninového vývaru, pridajte zeleninku a korenie a máte hotovo :)
Ak ste vegetarián, rozmágajte fazuľky, ochuťte korením, či obľúbenou zeleninou a naplňte celozrnné tortilly, či jedzte s chlebom alebo zemiakmi.



Súvisiace články:

Potraviny pre pevné zdravie a skvelý výkon I.
Potraviny pre pevné zdravie a skvelý výkon II.

menuLevel = 2, menuRoute = rungo/strava, menuAlias = strava, menuRouteLevel0 = rungo, homepage = false
13. júl 2024 21:17