CrossFit je silový a kondičný program vyvinutý na to, aby pomohol ľuďom získať širšiu všeobecnú kondíciu. Je vytvorený tak, aby ľudí pripravil na akúkoľvek fyzickú výzvu. Sústredí sa na neustále obmieňanie funkčných pohybov pri vysokej intenzite a pomocou nich prispieva k vytvoreniu celkovej fyzickej kondície.
Všetky tréningy sa dajú upraviť podľa konkrétnej úrovne kondície, veku alebo skúseností. Trénovať môžete kdekoľvek – v garáži, doma, v parku, v škole – ale často sa trénuje v miestnej posilňovni partnerov programu CrossFit – tiež nazývanej „box“. Účastníci programu CrossFit každý deň absolvujú „tréning dňa“ (WOD – Workout of the Day) a svoje výsledky si zapisujú na internet alebo na tabuľu v telocvični. Tréning dňa poskytuje účastníkom programu CrossFit jedinečnú možnosť súťažiť, sledovať svoje pokroky, podeliť sa o skúsenosti a dosahovať vlastné ciele.
Životný štýl a komunita
CrossFit je nielen silovým a kondičným programom, ale zároveň životným štýlom inšpirovaným dobrou kondíciou. Úzko spätá komunita CrossFit veľkým dielom prispieva k úspechu programu. Usilovná práca, delenie sa o skúsenosti s ostatnými, cesta k spoločnému cieľu a možnosť súťažiť sám so sebou, s časom alebo s ostatnými v skupine poskytuje motiváciu, ktorú možno nájsť v mnohých športoch, a je to jeden z dôvodov, prečo sa program CrossFit nazýva kondičným športom (The Sport of Fitness).
Program CrossFit ľudí povzbudzuje, aby vždy, keď sú v posilňovni, pracovali na svojich slabých stránkach rovnako, ako na tých silných. Nadobúdanie nových schopností, dosahovanie osobných rekordov, prebúdzanie ducha súťaživosti a posilňovanie mužov a žien každého veku – to všetko je v telocvični CrossFit na každodennom poriadku. Mimo nej podporuje program CrossFit vyváženú, ľahšiu stravu, ktorá optimalizuje výkon, zdravie a pohodu, keďže správna výživa je základom kondície.
Hry CrossFit
Hry CrossFit sú prvým svetovým testom, ktorý má nájsť ľudí s najlepšou kondíciou na svete (Fittest on Earth). Tento rok sa budú konať šieste každoročné Hry CrossFit a po druhýkrát bude hlavným sponzorom spoločnosť Reebok. Tak ako ročník 2011, aj Hry Reebok|CrossFit 2012 budú viacúrovňovým podujatím. Minulý rok sa prvej etapy zúčastnilo viac než 26 000 ľudí z celého sveta. Byť v kondícii znamená byť pripravený na čokoľvek, preto sa cvičenia na tomto podujatí každý rok menia a vyhlasujú sa až tesne pred začatím podujatia.
Partnerstvo spoločností Reebok a CrossFit
Partnerstvo medzi značkou Reebok a spoločnosťou CrossFit sa začalo v roku 2010 a je prirodzenou spoluprácou medzi dvomi partnermi, ktorí podporujú ľudí po celom svete pri získavaní kondície na celý život.
Firma Reebok otvorila v septembri roku 2010 prvú posilňovňu Reebok CrossFit, nazvanú Reebok CrossFit One, pre svojich zamestnancov v hlavnom ústredí firmy v meste Canton v Massachusetts. Tým sa stala súčasťou celosvetovej siete partnerských posilňovní programu CrossFit. Dnes sa tam viac než 400 zamestnancov zúčastňuje tréningu dňa. Celosvetovo cvičí v programe CrossFit takmer 1 000 zamestnancov firmy Reebok. Okrem toho viac než 100 zamestnancov absolvovalo kurz na trénera programu CrossFit prvej úrovne.
Vďaka tomuto dlhodobému partnerstvu sa stala spoločnosť Reebok súčasťou komunity CrossFit. Reebok bude aj naďalej pomocou viacerých iniciatív a aktivít podporovať kondičný program CrossFit a komunitu CrossFit, a to napríklad sponzorovaním Hry Reebok CrossFit 2012, otváraním posilňovní Reebok CrossFit po celom svete a tvorbou kolekcií oblečenia a obuvi.
Príkladom je model Reebok RealFlex. V posledných rokoch sa na trhu s bežeckou a tréningovou obuvou objavili dve nové kategórie: obuv nosená naboso a extrémne ľahká, „minimalistická“ obuv. Práve Reebok RealFlex spĺňa očakávania oboch kategórií. Podporuje a zlepšuje prirodzený pohyb spôsobom, ktorý človeku umožňuje hýbať sa tak, ako to mala v úmysle príroda. Reebok RealFlex má na podrážke desiatky nezávislých senzorov, ktoré sú strategicky umiestnené tak, aby sa prispôsobili všetkým tréningovým povrchom. Výsledkom je obuv, ktorá prináša všetky výhody behania naboso s ochranou, akú poskytuje tradičná atletická obuv. V ponuke je dámske aj pánske prevedenie, v cene 84,95 eur.
História programu CrossFit
1974: Greg Glassman začína svoj nový tréning s individuálnymi klientmi v Kalifornii.
1995: V meste Santa Cruz v Kalifornii sa vytvára prvá komunita CrossFit.
2001: Spúšťa sa stránka CrossFit.com, ktorá zdarma poskytuje ľuďom po celom svete prístup k denným tréningom CrossFit a k ukážkam programu, ako aj priestor, v ktorom môžu účastníci komunikovať a budovať komunitu.
2002: Vzniká magazín CrossFit Journal, predplatená publikácia pre komunitu CrossFit.
2007: V meste Aromas v Kalifornii sa konajú prvé Hry CrossFit, kde súťaží 40 mužov a 20 žien.
2010: Hry CrossFit sa presúvajú do športového komplexu Home Depot Center v Los Angeles v Kalifornii a priamy prenos pre komunitu CrossFit sa zdarma vysiela na stránke live.crossfit.com.
2010: Spoločnosti Reebok and CrossFit uzatvárajú niekoľkoročné partnerstvo, aby ľuďom umožnili dostať sa na celý život do formy.
2011: Série Reebok CrossFit Open, prvej kvalifikačnej etapy v rámci Hier Reebok CrossFit 2011, sa zúčastnilo viac než 26 000 športovcov z celého sveta. Prvýkrát bol v tejto etape použitý internet, takže športovci mohli po schválení v miestnej partnerskej posilňovni CrossFit alebo po zaslaní videozáznamu z tréningu zapísať svoje výkony do online tabuľky. Po tom, ako si súťažiaci zmerali sily v 17 regionálnych hrách, sa najlepších 50 mužov, žien a tímov zišlo v termíne od 29. do 31. júla v Home Depot Center v Los Angeles v Kalifornii, kde bojovali o svoj diel z milióna dolárov a o titul človeka s najlepšou kondíciou na svete. Titul ženy s najlepšou kondíciou na svete získala Annie Thorisdottir a titul muža s najlepšou kondíciou na svete získal Rich Froning Jr.
2012: V januári spustila spoločnosť Reebok novú integrovanú marketingovú kampaň „The Sport of Fitness Has Arrived“ (prichádza kondičný šport). Cieľom kampane je zmeniť spôsob, akým ľudia vnímajú a definujú cvičenie a telesnú kondíciu, a tiež zmeniť ich skúsenosti a ukázať svetu, že kondícia im môže pomôcť so všetkým, čo na športe milujú. Program CrossFit je ústredným bodom kampane, ktorá ako marketingové nástroje využíva televíziu, tlač, veľkoplošné reklamné pútače, digitálne prostredie a skúsenostný marketing.
Dnes má program CrossFit vyše 3 000 partnerov v 57 krajinách sveta.
Viac informácií o tréningovom programe CrossFit získate na adrese http://www.crossfit.com/cf-info/what-crossfit.html.