Nárazový tréning je obľúbená metóda u bežcov, ktorí bývajú často chorí alebo trpia nedostatkom času. Týždeň beháte, ako to len ide, a potom nasleduje niekoľko dní až týždňov pokoja. Taký tréning je ale veľmi neefektívny a navyše hrozí výrazne vyššie riziko zranenia, ako keď trénujete pravidelne. Pravidelnosť je pritom základom úspechu a tréning bez výraznejších zdržaní vás posunie oveľa viac než nárazová, ale o to intenzívnejšia tréningová nálož.rungo.idnes
StoryEditor

Sedem chýb, ktorým by ste sa pri behaní mali vyhnúť

16.03.2018, 12:00
Behanie je na prvý pohľad veľmi jednoduchý a nenáročný šport.

Behať predsa vie každý a ani výbava nepredstavuje závažnejšiu komplikáciu. Tak prečo končí toľko bežcov kvôli zraneniu? Dosť možno si nedali pozor na niektorý z nasledujúcich siedmich bodov.

Rozbehnúť sa a bežať zvládne kde kto. Navyše je to prirodzený pohyb, takže by nemala prísť vážnejšia komplikácie. Realita je ale opačná.

Akonáhle začnete behať častejšie a rýchlejšie, skôr či neskôr začne vaše telo protestovať.

Pritom stačí dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel, ktorými si nielen zaistíte lepší pocit z behu, ale výrazne znížite aj riziko prípadného zranenia.

01 - Modified: 2023-01-27 08:38:11 - Feat.: - Title: Líši sa deň oddychu od aktívneho dňa na zotavenie? 02 - Modified: 2023-01-27 08:29:43 - Feat.: - Title: Preteky sú najlepší tréning 03 - Modified: 2023-01-25 10:50:36 - Feat.: - Title: Význam socializácie v súvislosti so športovými aktivitami 04 - Modified: 2023-01-25 09:10:45 - Feat.: - Title: Pri nízkych teplotách potrebujete veľa energie len na to, aby ste sa ohriali 05 - Modified: 2023-01-19 12:39:07 - Feat.: - Title: Po ťažšom respiračnom ochorení sa vráťte k tréningu až po úplnom odznení príznakov
menuLevel = 2, menuRoute = rungo/behy, menuAlias = behy, menuRouteLevel0 = rungo, homepage = false
29. január 2023 21:20