Dreamstime
StoryEditor

Ako ďalej po dosiahnutí svojho cieľa?

06.04.2022, 14:28
V živote človeka celkom bežný jav. Celé roky máte pred očami nejaký cieľ, to v jednom okamihu dosiahnete a zrazu neviete, čo ďalej. Ešte horšie je to v situácii, keď máte cieľov viac a tie sa vám podarí dosiahnuť takmer súčasne.

ZRAZU MÁTE POCIT NEVYSVETLITEĽNEJ PRÁZDNOTY
Mali by ste sa radovať, jasať, skákať dva metre vysoko, a vy sedíte a pozeráte do zeme, nič vás nebaví. Aj to behanie, ktoré bolo predtým vaším motorom, zrazu už je akoby o ničom. Sedíte a vaše okolie, ktoré bolo zvyknuté, že je pre vás behanie, plávanie, chodenie, jazdenie na bicykli, jednoducho pohyb, všetkým, je zaskočené. Chce vám pomôcť, ale naráža len na stenu, ktorú nevie preraziť. Čím viac sa snaží, tým viac sa sťahujete do seba. Neviete, prečo cítite, že tí, čo vám chcú pomôcť, to myslia úprimne, pretože vás majú radi a trápia sa vašou zmenou. Nerozumejú jej. Ako by jej mohli rozumieť, keď jej nerozumiete ani vy? Pritom toto všetko je úplne prirodzený stav, ktorý sa dostavuje vždy vo chvíľach triumfu a naplnenia niečoho, o čo ste sa roky usilovali a čo bolo vaším životným motorom. Nie, nie ste čudní, jednoducho to všetko v sebe musíte teraz vstrebať, v pokoji to absorbovať, aby ste si mohli stanoviť nový cieľ, novú cestu, po ktorej sa vydáte a ktorá bude vaším novým cieľom. Ak dosiahnete svoje práve v čase, keď je vonku stále pochmúrne počasie, vlhko, zima, kĺže to, jednoducho nechce sa vám ani vystrčiť nos, môže to byť pre vaše okolie o to viac deprimujúce. Vy to ani nevnímate, pretože ste teraz zalezení vo svojej ulite. Len občas vystrčíte „tykadlá“, aby ste si zistili, čo sa okolo vás deje, a hneď sa schováte zase späť. Dovtedy, než zase nájdete sami seba, skúste si stanoviť určité rituály, ktoré budete robiť, už len preto, že vás aspoň na chvíľku vytiahnu do reality života.

PRAVIDELNÉ, KAŽDODENNÉ CVIČENIE A HÝBANIE SA
Mnohým ľuďom veľmi pomáha pravidelné cvičenie. Stačí 10 minút a môže to byť jedným z tých rituálov, ktoré vás naštartujú k ďalšiemu životu. Dôležité je ísť von vyčistiť si a prekysličiť hlavu a nemyslieť stále na to, čo teraz ďalej.

– vychádzky

Ďalší rituál, ktorý vás môže dostať späť. Pri prechádzke vonku vás môže prebrať denné svetlo a slnko (aj keď je práve za mrakom či v hmle). Prúdi vám okolo tvárí svieži vzduch, prúdi okolo vás život, je to pohoda oddať sa tomu a nechať sa tým, čo sa okolo vás deje, naplniť a rozprúdiť k novému začiatku.

– zapojenie sa do pravidelnej činnosti

Cvičenie vo fitku, behanie v skupine, jednoducho čokoľvek, čo má poriadok.

Pre tých, čo sú okolo vás, máme tiež jednu radu, a tá znie: trpezlivosť! Treba chápať, že vás trápi zmena, ktorá sa zrazu nepochopiteľne stala s človekom, ktorého máte radi, a chceli by ste ho mať zase takého, aký bol predtým. Bohužiaľ, čím viac mu budete chcieť pomôcť, tým viac sa bude zatvárať, pretože to bude cítiť ako atak na seba samého. Tým viac, že ​​on sám netuší, čo sa to s ním deje. Navyše vašu snahu môže brať ako snahu o to ho zmeniť, a to je ten najväčší prehrešok, ktorého sa môže ktokoľvek z nás voči druhému dopustiť. Pretože my už dobre vieme, že zmeniť sa môže len ten, kto to sám chce, ale ten najskôr musí dostať čas na to, aby vedel, čo vlastne chce.

AKO TO VŠETKO SÚVISÍ S BEHANÍM?
Veľmi, pretože bez toho, aby sme mali cieľ, nemôžeme vykročiť – vybehnúť za jeho naplnením, nemôžeme si vytýčiť cestu, ktorá nás k nemu dovedie, nemôžeme zase začať normálne žiť. V mnohých prípadoch nám potom chýba vôľa na čokoľvek, teda aj na behanie. Veď prečo behať, keď ani neviem, čo si vlastne priať a ako ďalej žiť?

TIPY NA TRÉNING, KTORÝM SI „DOBIJETE BATERKY“
Tréning je celostná disciplína. Trénujeme, aby sme posilnili telo, myseľ i ducha. Západný životný štýl prahne po výkone. Vyžmýkať z jedinca všetko, čo z neho vyžmýkať ide. Podľa toho vyzerajú, možno by sa skôr hodilo povedať, skôr vyzerali, tréningové modely, ktoré západná kultúra preferovala. Východné kultúry pristupujú k tréningu inak. Berú do úvahy celého človeka, nielen telo. Treba zdôrazniť, že nie všetko, čo sú schopní fyzicky zvládnuť profesionálni športovci, môžu zvládnuť „hobíci“ alebo výkonnostní športovci. Navyše v žiadnom prípade neplatí, že profesionálny šport je nositeľom zdravia, skôr naopak. Stačí sa len pozrieť do cyklistického pelotónu, koľko cyklistov trpí astmou a „musia“ brať rôzne lekármi predpísané prostriedky, aby to udýchali. Jednoducho je to celé nejako otočené naruby a prapôvodný dôvod na prevádzkovanie športu sa vytráca. Potom to v praxi vyzerá, že šport človeka nenabíja, ale vybíja, a niekedy dokonca zabíja!

VŠETKO ALEBO NIČ
Rozhodneme sa niečo pre svoje zdravie robiť, ale stanovíme si časový limit, dokedy sa budeme snažiť. Potom si zase dáme voľno. V dôsledku toho vyštartujeme ohromnou rýchlosťou, aby sme cieľ dosiahli čo najrýchlejšie a potom si mohli v blaženej nečinnosti ľahnúť pod čerešňu a zbierať priamo do úst jej sladké plody. Nič proti tomuto plodu v akejkoľvek podobe, nič proti blaženej nečinnosti, ale ono to takto nefunguje. Len čo sa totiž rozhodneme vyraziť bez rozmyslu, tak prvé, na čo prídeme, je, že budeme totálne zakyslení, pravdepodobne si privodíme nejaký zdravotný problém (úraz z preťaženia) a budeme frustrovaní, že sa nám nič nedarí. Prehoďte výhybku svojho myslenia – vyjdite (vybehnite) na cestu zvoľna a držte priamy smer. To neznamená len to, že máte bežať rovno, stále dopredu. Ale tiež, že vaša cesta by mala viesť len do mierneho kopca, prinajmenšom dovtedy, kým svoje telo naučíte pravidelne sa hýbať, kým si vytvoríte endorfínovu závislosť. Priamy smer tiež znamená, že sa vaše telo sa musí obaliť svalmi, musia zosilniť kosti, kĺby, väzy, všetko si musí správne sadnúť na miesto, aby ste sa potom mohli bezbolestne a nadšene hýbať aj vtedy, keď si naložíte väčšiu záťaž. Pomaly tak začnete zlepšovať svoju fyzickú kondíciu, posilňovať svoj imunitný systém, psychiku a myseľ.

NEZABUDNITE NA PRÍSUN TEKUTÍN
Keď sa rozhodnete hýbať, nezačnite v rovnakej chvíli upravovať svoj jedálniček, teda nie v tom zmysle, že by ste obmedzili prísun kalórií. Keď sa začnete hýbať, pravidelne hýbať, väčšinou zistíte, že nemáte takú potrebu jesť ako predtým. Je to dané tým, že keď telo pracuje v zodpovedajúcej miere, po fyzickej aktivite sa cítite nabití energiou a vôbec vám neprídu myšlienky na jedlo. V tomto okamihu sa dosť často objaví druhý extrém: ľudia nemajú potrebu jesť a piť, veľmi radikálne obmedzia doplnenie stavebných kameňov – energie, minerálov, vitamínov... a vody. Zrazu sa cítia šťastní, sú na vlne a neuvedomujú si, že každá vlna má svoj vrchol a potom sa prudko lomí do priepasti. Aby mohli v tele prebiehať čistiace a regeneračné procesy, aby mohol prebiehať prostý metabolizmus, jednoducho musíte piť, inak sa všetky tieto procesy zastavia alebo prinajmenšom veľmi spomalia.

01 - Modified: 2022-11-30 10:50:43 - Feat.: - Title: Odporúčania pre silový tréning 02 - Modified: 2022-11-30 10:40:35 - Feat.: - Title: Nie je to o kilometroch, ale o tom, ako to poskladáte 03 - Modified: 2022-11-24 12:31:41 - Feat.: - Title: Na beh v daždivom počasí sa poriadne pripravte 04 - Modified: 2022-11-24 12:20:00 - Feat.: - Title: Jedzte tak, aby ste predišli únave 05 - Modified: 2022-11-21 12:17:52 - Feat.: - Title: Zásady pre organizáciu hier počas tréningu
menuLevel = 2, menuRoute = rungo/trening, menuAlias = trening, menuRouteLevel0 = rungo, homepage = false
04. december 2022 17:59