VAŠE TELO POTREBUJE VAŠU POMOC
StoryEditor

VAŠE TELO POTREBUJE VAŠU POMOC

20.05.2022, 11:27

Vaše telo je dokonalý mechanizmus bez najmenšej chybičky. Tento mechanizmus ale potrebuje vašu pomoc na to, aby správne a bez problémov fungoval. Máte šťastie, že ste zdraví, máte dve nohy a dve ruky, a to, či budete mať proporcie, ktoré si predstavujete, môžete ovplyvniť len vy sami. Telo sa vám bohato odmení, keď mu dáte, čo potrebuje.

ČÍM MENEJ ENERGIE PRIJÍMAME, TÝM VIAC JU ŠETRÍME

A čím viac šetríme, tým viac priberáme. Je to ako začarovaný kruh. Telo je múdrejšie, než sa zdá, a len tak ho neobalamutíme. Predstavte si, že s jedlom prehĺtame aj pocity. Keď jete jedlo a niečo vás rozčúli, s rozčúlením ho aj prehĺtate, a tiež tak putuje celým organizmom. Navyše sa pri rozčúlení produkuje adrenalín, ktorý potom blokuje funkciu zažívacieho traktu. Žalúdok teda už tak zle rozhryznuté kusy jedla nestrávi, pošle ich do čriev. Na jedlo sa musíte tešiť a užívať si ho. Aj keď je to práve niečo, čo na zoznam správneho stravovania nepatrí, nikoho nezabije, keď si dá raz za čas napríklad sviečkovú. A verte, že keď si ju vychutnáte bez výčitiek, nohavice zapnete a nebudete musieť hneď vymieňať celú skriňu. Mnoho ľudí si dá svoju obľúbenú maškrtu a potom si ju dlho vyčíta. Už s každým prehltnutím zažíva pocity viny, a to je zle. Bol by potom zázrak, keby sa do tela nevyplavovali stresové hormóny, ako je kortizol a hydrokortizón a nedošlo tak k blokácii metabolických procesov v tele. Teda k zlému a neefektívnemu tráveniu. V pokoji si telo jednoducho z potravy vezme to, čo má, a doplní tak všetky potrebné zásoby na miesta, kde je ich v danej chvíli nedostatok.

NEVÁŽTE SA, MERAJTE SA

Meranie tela je jeden z najdôležitejších, ale zároveň najpodceňovanejších spôsobov, ako zistiť stav svojho tela. Na začiatku mnoho ľudí krúti hlavou, ale po mesiaci, keď to majú za úlohu aspoň skúsiť, ich to začína baviť a stávajú sa od ceruzky, papiera a krajčírskeho metra závislí. Odteraz sa už prestaňte vážiť. Pýtate sa prečo? Tuk takmer nič neváži. Teda nestrážime kilá, ale centimetre, čo sú tie najlepšie ukazovatele. Nie je lepšie mať nové, o číslo menšie nohavice, než posun ručičky na váhe smerom dole, ktorý nikto vlastne nevidí?

PRAVIDLÁ MERANIA

Meriame si biceps v najširšom mieste na ruke pod ramenným kĺbom, obvod pŕs v najširšej časti, pás v najužšom mieste pod rebrami, brucho v najširšom mieste, boky v najširšom mieste cez zadok, stehno a lýtko takisto v najširšom mieste. Rovnako ako jedlo má aj meranie svoje pravidlá, aby bolo čo najviac objektívne a výsledky porovnateľné. Merať by sme sa mali v rovnakom čase, ideálne ráno po návšteve WC. Vždy meriame rovnaké miesta a rovnakú končatinu (zakaždým ľavú alebo pravú ruku/nohu). Nie je vhodné sa merať po párty až do rána alebo po nedeľu, keď sme si dopriali kačicu s kapustou a knedle. Stačí sa merať raz za 14 dní, pokojne aj po 3 týždňoch. Nikdy sa nemerajte ráno po náročnom tréningu, telo a hlavne svaly sú väčšinou opuchnuté a vyšli by vám centimetre navyše. Pri zmene jedálnička by ste sami na sebe mali cítiť zmeny už po 14 dňoch, okolie si ich pravdepodobne všimne o chvíľu neskôr. Najdôležitejšie hodnoty, ktoré by sme mali pri našej premene sledovať, sú svaly, tuk a voda. Váha je až druhotná. Prečo? Keby sme vedľa seba postavili dve dievčatá, ktoré budú vážiť rovnako, a jedna bola športovkyňa a druhá nerobila nič, budú mať okrem vzhľadu tela absolútne odlišné hodnoty.

MERANIA S CIEĽOM ZISTENIA SKLADBY VÁŠHO TELA

Existuje mnoho metód, ktoré vám zmerajú telo, dôležitý je vždy ich výstup. Na trhu nájdete aj mnoho váh, ktoré sú skvelým pomocníkom v domácnosti. Ide o váhy, ktoré vypočítajú, koľko máte v tele ň vody, tuku a svalov. Ich výstupom sú voda, tuk, svaly, váha kostí, BMI, metabolický vek, bazálny metabolizmus. Profesionálnejší prístroj je schopný zaznamenať aj disbalanciu na ľavej či pravej polovici tela.

01 - Modified: 2022-11-30 10:50:43 - Feat.: - Title: Odporúčania pre silový tréning 02 - Modified: 2022-11-30 10:40:35 - Feat.: - Title: Nie je to o kilometroch, ale o tom, ako to poskladáte 03 - Modified: 2022-11-24 12:31:41 - Feat.: - Title: Na beh v daždivom počasí sa poriadne pripravte 04 - Modified: 2022-11-24 12:20:00 - Feat.: - Title: Jedzte tak, aby ste predišli únave 05 - Modified: 2022-11-21 12:17:52 - Feat.: - Title: Zásady pre organizáciu hier počas tréningu
menuLevel = 2, menuRoute = rungo/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = rungo, homepage = false
04. december 2022 15:38