V horúčavách spomaľte svoj beh
StoryEditor

V horúčavách spomaľte svoj beh

10.06.2022, 16:59

Hneď na počiatku pre vás máme dobrú správu - ani vo veľkom teple nemusíte rezignovať na svoj naplánovaný bežecký či iný tréning. Ale aby váš organizmus nebol vysokými teplotami preťažovaný, je treba dodržať niekoľko pravidiel.

BEHAJTE O JEDEN ČI DVA RÝCHLOSTNÉ STUPNE POMALEJŠIE

Dajte svojmu telu čas, aby sa vysokým teplotám prispôsobilo. Vaša výkonnosť je vysokými teplotami znížená, preto by ste sa nemali silou mocou snažiť bežať tak rýchlo, ako ste si to naplánovali. Vo veľkých horúčavách platí ešte viac, že je dobré sa pri tréningu radšej riadiť údermi svojho srdca. Uvedomte si, že vonkajšiu teplotu neznížite, ale teplo, ktoré vyrábate svojim výkonom, ovplyvniť môžete tým, že pobežíte pomalšie.

DOSTATOČNÝ PRÍSUN TEKUTÍN

Vôbec najdôležitejší je dostatočný príjem tekutín. Len tak zaistíte, že chladiace systémy vášho tela budú fungovať. Aby sa vaše telo stíhalo chladiť, potrebuje na to dostatok tekutín, pretože najprogresívnejším spôsobom chladenia ľudského tela je potenie. Čím je väčšie teplo, tým viac tekutín potom strácame. Kto málo pije, tomu hrozí predčasné vyčerpanie a problémy s krvným obehom a pri vysokých teplotách a súčasnej telesnej námahe môže kardiovaskulárny systém úplne zlyhať! Väčšina ľudí stále pije málo. To sa v horúčavách ešte zvýrazní, pretože už pri strate tekutín vo výške 2% telesnej hmotnosti dochádza k výraznému poklesu výkonnosti. Vo veľkých teplotách je potrebné prijať v priebehu celého dňa, a to po malých množstvách, cca 3 litre tekutín. Prijať neznamená len vypiť, ale aj prijať vo forme polievky, ovocia, zeleniny. V pitnom režime je vhodné kombinovať príjem tekutín vo forme vody, minerálnych nápojov a v prípade, že športujete, tak aj iontových nápojov. Treba si uvedomiť, že potením nestrácame len tekutiny, ale aj minerály a vo vode rozpustné vitamíny. Zvlášť dôležité minerály sú: horčík, vápnik, draslík a sodík, ktoré sú zodpovedné za efektívnu funkciu vašich svalov, ochranu pred kŕčmi a hospodárenie s vodou vo vašom tele.

POUŽITE KRÉM

Opaľovací krém je v lete nevyhnutnosťou. Hlava, ramená, nos a uši sú miesta, ktoré sú najviac náchylné sa spáliť. Používajte vode odolné krémy, inak ich okamžite, ako sa rozbehnete, odplaví z natretých miest pot. Pred natretím si pozorne prečítajte príbalový leták, pretože väčšina krémov na opaľovanie má dlhšiu nabiehaciu dobu, to znamená, že úplná ochrana pred slnkom sa rozvinie až po 20 minútach. Takže ak nie ste veľkí čitatelia, mažte sa rovno 20 minút pred vybehnutím a nenechávajte to tesne pred ním.

VOĽTE TRÉNINGOVÉ ALTERNATÍVY

Ak je vonku cez 30 stupňov v tieni, je dobré sa schovať do vody. Aj vo vode si môžete dobre zatrénovať. Pri takom aquajoggingu sa celkom dobre spotíte aj vo vode a ak nie ste rodení plavci, tak pri plávaní sa môžete tiež pekne spotiť.

 

01 - Modified: 2022-06-24 10:01:53 - Feat.: - Title: Stratégia na zlepšenie motivácie 02 - Modified: 2022-06-23 07:19:39 - Feat.: - Title: Fantastická Viktória Forster tretia na striebornom mítingu a v slovenskom rekorde! 03 - Modified: 2022-06-20 08:44:20 - Feat.: - Title: Jedlo počas dlhého tréningu 04 - Modified: 2022-06-15 13:58:26 - Feat.: - Title: Beh je a bude vždy behom 05 - Modified: 2022-06-13 09:44:11 - Feat.: - Title: Vietor ubral na kvalite výkonov, na P-T-S potešili viacerí Slováci
menuLevel = 2, menuRoute = rungo/zdravie, menuAlias = zdravie, menuRouteLevel0 = rungo, homepage = false
27. jún 2022 08:50